26 noiembrie 2010

Batranetea

Mi-am dat seama inca o data ca ma ingrozeste batranetea, imi e frica de singuratate si nu imi place ca trece prea repede timpul.
Am fost "cu treaba" intr-o vizita prin saloanele centrului de batrani unde lucrez si am vazut batranetea:
- persoane "micsorate de vreme", unele slabe rau, unele imobilizate;
- batrani care se bucurau de niste pachete cu dulciuri simple primite cadou;
- uitare, durere, amintiri, tristete;
- dorinta de a auzii macar o vorba buna, de a simtii ca macar unei persoane ii pasa de tine;
- unii nu mai au nici amintiri si poate nici ei nu stiu ce e in sufletul si mintea lor;
- asteptare; asteapta sa fie "bagati in seama", asteapta ca rudele sa isi aduca aminte ca ei inca traiesc sau asteapta sfarsitul;
- unii din ei sunt foarte bolnavi, si desi sunt ingrijiti si in jurul lor este curat, emana niste "mirosuri" care combinate cu mirosul "batranetii", al anilor ce au trecut, al vremurilor de demult devine apasator la propriu si figurat.
Doare, te loveste, te pune pe ganduri.
Unii sunt "setati" si poate deja nu mai sunt miscati de ce vad. Moartea e banala acolo. De fapt poate asta si e - un lucru normal. Oamenii isi fac treaba pur si simplu, incercand poate sa nu se ataseze de cei pe care ii ingrijesc.
Am vazut si batrani frumosi, cu povestile lor de viata, care inca nu stiu de ce au ajuns acolo, zambitori si calzi. Unii dintre ei nu ma mai vazusera; au intrebat cine sunt; ziceau ca le place de mine; am zambit si in viteza am schimbat catevavorbe cu unii dintre ei; la sfarsit una dintre batranele (preferata mea) a spus ca ma mai asteapta.
Si daca e sa te gandesti la tine, te intrebi dupa ce vezi toate astea:
- "Am sa am o familie fericita?"
- "Am sa imbatranesc frumos?"
- "Cand se va trage linie, am sa zic ca am realizat ceva?"
- "Am sa am copii? si daca da, ei ma vor iubii, aprecia, ingrijii atunci cand nu voi mai putea?"
etc.
Si daca nu te gandesti doar la tine, si vrei sa ii vezi, sa le duci o portocala poate sau doar sa ii tii de vorba, da-mi de veste.
Nu e vorba de "luna cadourilor...sa fim mai buni..." bla bla....asa a fost sa fie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu